23 Kasım 2010 Salı

ÖĞRETMEN OLACAĞIM

Bugün Öğretmenler Günü..Bütün öğretmenlerimizin gününü kutlar, çalışmalarında başarılar dilerim.

Taaaa ortaokul yıllarından kalan bir şiir defterim vardı..Onu çıkardım bi dünya kitabın arasından..Ben Orta 2. sınıfta iken ilçe çapında Öğretmenler Günü münasebetiyle bir şiir yarışması düzenlenmişti.O zamana kadar bir şiir yazmışlığım yoktu ama güzel yazılar yazardım.Türkçe öğretmenim sınıfta yarışmaya katılacak var mı dedi.Kimseden ses çıkmadı.Bana sordu yok dedim, hiç şiir yazmadım ki ben daha önce..Yazacaksın dedi.Yazacak ve bu yarışmaya katılacaksın.Biraz emrivakiyle aşağıdaki şiiri yazdım.2. seçildi şiirim..

Defterime bakıyorum da bir çok şiir var ama çoğunu öğrertmenlere ithafen yazmışım.Çok severdim Öğretmenlerimi, onlar da beni sevdiler hep..Zira çalışkan bir talebeydim.Başarıyı severdim.Çok da çalışırdım, ve de çok da okurdum..

Sevgili ilkokul öğretmenim bilirdi çok okuma huyumu, beni sınıf bşk. lığının yanında kitaplık kolu bşk. da yapardı.Hemen bitirirdim kitapları sınıftaki kitaplıktan.Öğretmenim yan sınıflardan ödünç kitaplar alırdı bana..Ne iyi bir öğretmendi.Onun sınıfından mezun olanların çoğu Üni. yi kazandı.Başarıyı ve başarılı olanı çok severdi.

Kendi çocuklarıma bakıyorum, zoraki kitap okuyorlar, üzülüyorum.Benim imkanlarım benim anne babamda olaydı, ben dünyayı okurdum.Benim çocuğum ise hiç benim gibi değil.Ben elime üç kuruş geçse kitaba yatırırdım.Benim çocuk ise bir defa kendi kitap almış değil..Offffffff offfffffff..

Şiirimde öğretmen olacağım dedim ama, mühendis oldum.Eee tercihlerin yapıldığı son gün dersaneden matematik hocam benim tercihleri değiştirdi..Bana dua edeceksin dedi.Hiç aklımda olmayan mühendisliği yazıverdi.Kazandık da yazdığını.Yani bir öğretmenin yönlendirmesiyle mühendis oluverdik.Kısmet böyleymiş..

ÖĞRETMEN OLACAĞIM

Vatanıma yararlı
Olmamak için zararlı
Biraz da kararlı
Öğretmen olacağım
            Yarını yapmak için
            Yardım etmiyeyim niçin
            Sevinçliyim için için
            Öğretmen olacağım
Başarmak için çalışmalı
Her şeyi zamanında yapmalı
Bilgiye bilgi katmalı
Öğretmen olacağım
            "Öğretmenim" diyecekler
            Elbette sevecekler
            Öğrettiğimi bilecekler
            Öğretmen olacağım
Küçükken imrenirdim
Nasıl öğretir derdim
Kararımı o zaman verdim
Öğretmen olacağım

4 yorum:

  1. Sen bu birikimle kitap yazma vallahi iki elim yakanda olur ona göre. Harcama kendini 2 sene sonra bana imzalı kitabını gönderiyorsun bunu da yaz bir yere. Çocuklar okumuyor diye dert etme, ben de küçükken çok okuyan biri değildim. Büyüdükçe sevdim okumayı. Onlar da bir gün mutlaka okuyacaklardır. Ne de olsa senin çocukların ;) Şiirin harika ilham perileri hep seninle olsun.

    YanıtlaSil
  2. Çok duygu dolu bir yazı olmuş,inşallah çocukların varsa eğer onlar güzel yerlere gelir,sen de onların başarısıyla avunursun.Gece gece üzdün beni.

    YanıtlaSil

  3. Yeşim,ah bacım bak sen 2 sene biçmiçsib ben ise romana başlıyorum bile, aferin bana:)İnşallah, amin...

    sineminbahari,çok merci güzel düşüncelerin için..

    YanıtlaSil
  4. Kaldır totonu geçen sene yazmışım bu yorumu sana bi de bana tembel dersin :P

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)