28 Temmuz 2010 Çarşamba

Bir Dondurma tutkunu benin Algida Çorlu Fabrikası Gezisi 2

Efendim bu yazı dizisinin ilki için sizi buraya alalım..

Haaa nerede kalmıştık..Güzel bir otobüs yolculuğu sonrası Algida Çorlu Fabrikası' na ayak bastık..Ooo fabrikanın dış görünüş albenisi  de yerindeymiş hanii..Bknz. resme.


Bu resimdeki yavru benim yavru..Fabrikanın özellikle üretim bölümünü de gezdikten sonra, geleceğe dair kararlarında bir dizi değişiklik yaptı yavrum.Dedi ki:

-Anne, ben büyüyünce dondurma üreticisi olacağım.
-Hay hay evlat demek düştü bana da..

Bu resimde de gördüğünüz üzere kara kara düşünüyor, sanırım böyle devasa bir fabrikayı nasıl kurarım diye:)

Bizim için harika atıştırmalıklar hazırlanmıştı çay/kahve ikramının yanında..Hepsi çok harikaydı, ama ne yalan söyleyim , ben ve oğluşum çoğunun tadına bakamadık, zira hemen dibimizde Magnumlar, Cornettolar mıknatıs gibi çekiyordu bizi kendilerine..Yedik de yedik valla..

Bu arada yavrumun geziye katıldığı gün öksürüğü de vardı, ben kesin dönüşte yorgan döşek yatar dedim ama, şükürler olsun bana mısın demedi, o kadar dondurma yedi, haydi maşallah deyin kuzuma..Hani Avrupa' da Dondurma hasta etmez derler, kışın da yerler ya doğru mu ne?

Neyse efendim, bizi sunum salonuna aldılar.Sunum gayet sıcak bir ortamda yapıldı, sıcaklıktan kastım elbette Algida' nın sunum veren görevlilerinin sıcaklığıydı.Soru-cevap şeklinde olması da güzeldi.Sağlıklı-hijyen dondurma üretimi nasıl olur fikir sahibiydik sunum sonunda hepimiz.

Ben de "Yeni tadlar elde etmek için neler yapıldığını" sordum, ayrıntılı bilgi verildi.

Sunum sonrası gruplar halinde üretim alanı gezildi.Biz çilek grubu olarak sonuncu gruptuk.Sıra bize gelince çantalar, takılar bir odaya bırakıldı.Allahım yok böyle bir hijyen,boneler, önlükler, çocuklar dahil,galoşlar verildi herkese.Ahahah o halimizle resim çekinmekten de geri kalmadık.

İçeride tekrar galoşlu ayakkabı temizliği yapıldı, eller antibakteriyel ürünler ile yıkandığı halde, son aşamada elerimiz bir de sıvı püskürten cihaz içine sokuldu,diyorum ya yok böyle bir hijyen..Bu aşamaları gördükten sonra Algida marka dondurmaları gözü kapalı yerim ben, yiyin siz de..

Üretim sahasına girdik, girilemeyecek bölümler bantlarla ayrılmıştı.Bir mühendis gözüyle de baktım tabii, otomasyon almış başını gitmiş.Açık halde duran kartonlar bile makinalarca koli haline getiriliyor.İnsan emeği saf dışı tamamen, her iş makinalarda bitiyor.Müthiş bir teknoloji.

Algida NATO tarafından sürekli denetlenmekte olup Amerika dışında NATO’ya dondurma tedarik eden tek firmaymış arkadaşlar.

İşte bu da benim KÜÇÜK GURMEM METEM=


Nasıl da tadıyor 40 yıllık gurme edasıyla taze dondurmayı..

Yine uzattım dimi, bende bu çene varken:) Devamı bir sonraki postta olsun barii..



7 yorum:

  1. ha devam edecek yani :)
    ay gelseydim seni de mi görecektim yani ya tühh..
    :)
    bir dahakine artık ;)

    YanıtlaSil
  2. Syhn, aman be syhn' ım sanki yazıyoz da okuyan mı var, kendimize yazıyoz, vazgeçemiyoz yazma sevdasından.Gelecek devamı benden başka ya 1 kişi ya da hiç kişi okuyacak.Napalım, kalem kırmak yok, devam yazmaya.Sorma ya benim de gözüm seni aradı..Kısmet başka bahara:)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle merhabalar.Algida ile yapmış olduğunuç açıklamalar için çok teşekkür ederim. Nato için algida dondurma verdiğini şimdi burada okuyarak öğrenmiş bulunmakdayım.Yazmaya devam etme dileklerimle.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  4. Adsız, merhaba..Teşekkürler efendim iyi dileklerinize..

    YanıtlaSil
  5. o fabrika da uyumayı dilerdim:)
    miniciğim nasıl da sırasını bekliyor:))

    YanıtlaSil

  6. pembe fiyonk,dimi ne güzel olurdu,miniciğim bekler bu tür şeyleri hep:)

    yemek tarifleri,çok merci..

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)